We're just having fun! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jenniek Smit - WaarBenJij.nu We're just having fun! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jenniek Smit - WaarBenJij.nu

We're just having fun!

Door: Jenniek

Blijf op de hoogte en volg Jenniek

28 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

[i]28 maart 2014[/i]
[i]Mijn oprechte excuses voor mijn verlate reisverslag, waarbij ik mijn laksheid onder ogen zie, maar hier is hij dan toch van de afgelopen weken[/i]
[b]7 t/m 9 maart “Shit weekend”[/b]
De meiden gingen naar Tsjitikama, ik had een weekendje voor mijzelf nodig en ingestemd met paardrijden, quad rijden en een overnachting met Elsemiek, Eva en Marlou. Bij paardrijden verwacht je misschien een uurtje, maar tot mijn grote schok gingen we meer dan 30 kilometer paard rijden… Mijn hele leven 2 keer op zo’n beest gezeten, maar goed 30 kilometer kunnen we wel aan. ’s Morgens om half 9 vertrokken, paardgereden door de duinen en over het strand. Wat een prachtomgeving. Het ging trouwens best goed, in galop over het strand zat ik helemaal in het ritme en de flow van mijn paard. Na een uurtje begon het toch al wat te vervelen, maar we waren er nog lang niet. De laatste 20 kilometer waren nogal zwaar, een zere kont, mijn knieën gingen dood, het was bloed heet en mijn paard had der ook geen zin meer in. Niet dat hij überhaupt luisterde aangezien hij gewoon de andere paarden achterna ging. Eenmaal slechts 1 uur verwijderd van de eindbestemming (en dan heb ik het dus over 5 uur ’s middags) na 8 en half uur op het paard te hebben gezeten, kwam er helaas een pick-up die ons mee kon nemen. Ik kan je bij deze vertellen dat ik nooit van mijn leven weer op zo’n beest stap. Al snel kwamen we erachter dat Marlou haar tas open stond, haar kleine tasje met paspoort, creditcard, telefoon etc. was er uit gevallen. Het was al vrij donker, maar onze begeleiders gingen weer terug op het paard om te gaan zoeken. Helaas hebben ze niks kunnen vinden. We hebben nog wel lekker gegeten en een spelletje gedaan met de eigenaar. De volgende dag was het shit weer, samen met Marlou ben ik gaan zoeken in de stromende regen. 2 Uur lang gezocht in een park waar we eigenlijk niet in mochten, maar toch hebben gedaan voelde het uiteindelijk niet zo veilig meer. We waren ontzettend ver het park in gelopen, op gegeven moment lagen er steeds meer botten van beesten (dan heb ik het niet over een kleine muis ofzo maar over hele herten) dus als angstige haasjes snel terug gelopen. Helemaal doorweekt en kapot, helaas ook niks gevonden, maar het voelt toch altijd beter als je er alles aan hebt gedaan. We zijn trouwens niet meer gaan quad rijden, voor de rest ben ik nog naar het politiebureau geweest met Marlou en daarna uiteten geweest met Tessa, Eva en Merel bij Spur waar we weer hebben genoten van een dikke schnitzel met champignonsaus!

[b]14 maart t/m 17 maart “Jeffreysbay”[/b]
Dit weekend zijn we naar Jeffreysbay gegaan! De andere meiden waren er al vanaf donderdag want die hadden al weer weekend! Vrijdag weg gegaan richting JBAY, wat één van de mooiste surfstranden ter wereld is. ’s Avonds aangekomen in ons hostel, werd onze kamer geshowd. Een oud hok die we met meer dan 10 mensen moesten delen, niet dat dat heel erg was maar de rest lees zo meteen. Met de auto de stad in gegaan, na een paar drankjes bij de bar wouden we naar de McDonalds, maar net toen we aankwamen gingen net de lichten uit. Terug naar ons hostel, waar de eigenaar nog even een jointje zat te roken kwamen we in onze kamer. Waar een vieze geur ons tegemoet kwam, ik ging op bed liggen en de jongen die boven mij lag stonk als een malle dus ik ben maar op de grond gaan slapen. ’s Morgens weer heerlijk verwelkomt door de geur van wiet gingen wij aan ons 5 sterren ontbijt. Daarna helemaal klaar om onze eerste surfles te gaan nemen. Het is vrij moeilijk na een aantal golfen alleen op de buik te nemen, mochten we proberen te gaan staan. Het is wel pittig om de juiste golf te moeten nemen en dan ook nog op het juiste moment te gaan staan. Na een aantal mislukte pogingen ging het steeds beter en uiteindelijk stond ik op mijn surfboard! Daarna lekker uiteten geweest bij Nina’s en op naar de kroeg! Na 2 uur surfles ben je trouwens helemaal uitgeput en we zijn dan ook maar eventjes op stap geweest. De volgende ochtend weer vroeg op om een surfboard en wetsuit te huren en een paar golfjes te pakken. Het ging best redelijk, maar toch verkoos ik na een half uurtje de zon boven koud water en de ogen en mond vol met zout. Nog een heerlijk relaxed dagje gehad, eventjes geshopt en een nieuwe bikini gescoord, weer in de bolide op huis aan!

[b]20 t/m 23 maart; Onze eerste voetbalwedstrijd, Knysna, Plettenbergbay & Oudshoorn[/b]
Na een heftig weekendje JBAY, maandag, dinsdag en woensdag hard getraind om donderdag mee te kunnen voetballen met de wedstrijd. Met een basis positie begonnen als rechtsback, mochten de “chicks” zoals we hier genoemd worden mee spelen met de jongens tegen het ziekenhuis! Het was heel erg leuk en we hebben ook gewonnen! Vrijdag in alle vroegte richting Knysna gereden, ondertussen nog gestopt bij Tsjitikama om een kloof te bewonderen kwamen we na 4 uurtjes rijden aan in Knysna. Het leukste plekje tot nu toe, heerlijk gegeten bij het waterfront. Een super gezellig stadje met allemaal leuke winkeltjes. ’s Avonds een prachtige zonsondergang bekeken en daarna heerlijk gebraaid in ons super leuke hostel Island Vibe. Puur genieten tijdens het braaien van het lekkerste vlees, stokbrood en salade. Gezelligheid was niet ver te zoeken, het was één groot feest in het hostel. De volgende ochtend vroeg weggegaan om naar Oudsthoorn te gaan! De omgeving is daar heel anders, het was bloedheet, 42 graden en het was helemaal uitgedroogd. Oudsthoorn is trouwens de plek met de beste struisvogel boerderijen ter wereld en staat hier dan ook flink om bekend. Onderweg gestopt bij een Östrich Farm (zoals ze dat hier noemen) waar Natascha, Eva en ik zijn gaan struisvogel rijden. Dat was best wel apart, het arme beest kreeg een zak over z’n kop om rustig te blijven en daarna moest ik der boven op gaan zitten. De zak werd van z’n kop gehaald en toen ging hij met mij rennen. Het was best eng, eigenlijk ook pure dierenmishandeling omdat de beesten niet gemaakt zijn om op te rijden, maar wel grappig om een keer gedaan te hebben. Hierna zijn we doorgereden naar de Kango Grotten. Eén van de 7 wereldwonderen van Zuid-Afrika. Wij gingen de adventure tour doen. Na een klein stukje rondleiding begonnen we aan de adventure tour, waarbij we door hele smalle donkere gangetjes van de grot moesten. Het was echt super gaaf om te doen en heel mooi. Daarna weer terug gereden naar ons hostel in Knysna (je spreekt het trouwens uit als nijsna) om lekker te gaan braaien.

Zondag zijn we naar Plettenbergbay geweest, een super mooie baai waar ik ook voor het eerst strandbedjes op het strand heb gezien! Overal ter wereld kan je zwemmen met dolfijnen, maar nee wij kozen om te gaan zwemmen met zeehonden. We werden met een speedboot naar een eilandje gebracht, waar niet een aantal zeehonden waren maar slechts 4000. Wij gingen dus niet zwemmen in een zwembad met 5 zeehondjes maar met mega veel wilde zeehondjes in de zee. Die beesten kunnen trouwens geluiden maken dat is echt ongelofelijk en ze stinken als een malle. Daar gingen we dan in de zee. Gelukkig waren de zeehondjes allemaal heel speels, ze zwemmen onder je door en durven echt heel dicht bij je te komen. Heel erg grappig, helemaal als ze zachtjes in je been gaan bijten, wat net zo voelt als een jonge pup. Na drie kwartier zijn we uit het water gegaan en hebben we nog heerlijk gelegen op het strand. ’s Avonds nog even weer naar JBAY gereden om lekker bij nina’s uiteten te gaan om vervolgens weer verder te rijden naar Port Alfred!

[i]Terwijl ik dit schrijf kom ik net weer van het strand en ons klassen teambuildingsuitje. Woensdag lekker gebraaid en uit geweest en vanavond luxe uiteten. Een 5 gangen diner voor 13 euro, met een groepje van 12 meiden! Van het weekend ga ik niet zoveel doen, behalve dingen regelen want ik blijf 3 maanden langer. Ook gaan we volgende week naar Kaapstad met de meiden en hoop ik over 2 weken familie hier te ontvangen! Lieve mensen; geniet van elk moment want voor je het weet is het voorbij![/i]

[i]Liefs Jenniek[/i]

  • 28 Maart 2014 - 18:43

    Maartje:

    Lieve Jennie,
    Wat weer een belevenissen zeg, geweldig! Geniet er volop van......heel veel liefs van ons!
    X Maartje

  • 28 Maart 2014 - 22:14

    Ali En Koos:

    Geweldig wat een belevenissen allemaal. Blijf er van genieten. Wij volgen je met belangstelling. Nog veel plezier daar.

  • 28 Maart 2014 - 22:44

    Aafke:

    Wow Jenniek, ik word nog jaloers op je. Geweldig. Geniet er van. Overigens hoor ik je weinig over je studie daar vertellen. Hoe gaat dat daar? Veel plezier verder!

  • 28 Maart 2014 - 23:43

    Ben:

    Ja Knysna, supermooi, Waterfront ,klasse- Italiaan Mario, supergoede Thai ( wel zelf drank meenemen) kost allemaal geen drol.
    Genieten in het kwadraat baaie veel plz in de "verlenging"!

    Groeten en GENIET,

    Ben de Graaf

  • 31 Maart 2014 - 20:39

    Janneke:

    Super Jenniek, wat een belevenissen .snap dat het paardrijden geen succes was. Vreselijk zolang op een knol zitten.je boft maar dat je nog 3 maanden kunt blijven in z'on prachtig land.inderdaad genieten !!! Liefs Janneke en Hendrik

  • 01 April 2014 - 16:28

    Liset:

    Leuk verhaal Jen! Maar inderdaad 8 uur op zo'n knol lijkt mij ook verschrikkelijk! Heb je daar wel foto's van? Surfen is super leuk he! Ik vond het in het begin ook best pittig, ook branderig op je benen had jij dat niet? van dat opstaan de hele tijd? ik kreeg allemaal plekjes.
    En heb je ook een foto van de struisvogel tocht? lijkt me wel gaaf! Veel plezier deze week en "succes"met "studeren".
    En pake die mannen met voetbal! Xxx

  • 09 April 2014 - 16:07

    JAN Prinsen:

    Hallo jenniek,

    Ik heb je verslagen gelezen. Veel dingen komen me bekend voor, maar jij hebt een zee van tijd.
    Ik had maar drie weken en alles in sneltreinvaart.
    Veel dingen die je noemde heb ik ook bezocht Kaapstad is ook erg mooi en veel te bekijken.

    Geniet ervan en voorzichtig!!
    Gr. Oom Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenniek

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 6091

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 12 April 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: