Only one month left <3 2-2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jenniek Smit - WaarBenJij.nu Only one month left <3 2-2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Jenniek Smit - WaarBenJij.nu

Only one month left <3 2-2

Blijf op de hoogte en volg Jenniek

16 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

[b]2 weken rust van Els, Drakensberg, Coffeebay[/b]
Els haar familie kwam over, om samen met Els te gaan reizen door Kaapstad. Dat betekende 2 weken “alleen” zijn. Zondagavond afscheid genomen van haar en haar familie. Woensdagavond na een gezellige mid-module braai ’s nachts om 5 uur gaan rijden naar Drakensberg. Eigenlijk zou ik samen met Menno en Dominik om 4 uur weg gaan, helaas hebben we dit niet gered na een veel te leuke avond. Na 2 uurtjes slapen, kotsmisselijk in de auto voor 12 uur lang is niet echt een pretje. Onze reis verliep iets vlotter dan gedacht en donderdag middag kwamen we aan in het Amphitheatre. We konden ons inschrijven op de etenslijst om mee te nemen en daar zag ik een aantal bekende namen op de lijst staan. De hele familie Gerritzen was aanwezig in het Amphitheatre! Het hostel was fantastisch, een bar, zwembad, jacuzzi, sauna het kon niet beter! Iedereen kreeg een eigen rekening waar je al je eten, drank en uitstapjes op kon laten zetten. Vrijdag zijn we op hike naar de Tuega falls geweest. De volgende dag heb ik lekker aan het zwembad gelegen en cocktails gedronken en zondag zijn we naar Lesotho, het derde armste land in de wereld, geweest. Wat een fantastisch weekend, helemaal toen ik de rekening kreeg, altijd fijn zulke dure uitstapjes dus bij deze; donaties zijn welkom

Maandag zijn we terug gekomen, na 20 minuten les op dinsdag had ik trouwens al weer weekend. De plannen voor het nieuwe weekend werden gesmeed. Samen met Hugo, Cheyenne en Danisa naar Coffeebay! Donderdag zijn we weggegaan, 5 uurtjes rijden en je bent in een prachtplek! Een lekker basic hostel waar we in een Xhosa hutje sliepen. Maar donders gezellig, de eerste avond bar was een feit. De dag erna zijn we lekker wezen lopen over het strand en hebben we op de duin genoten van het prachtige uitzicht. Samen met onze hond van het hostel, wat een held een echte bescherm hond, maar zo racistisch als de pest. ’s Avonds zijn we wezen eten in de cultural village. Waarbij we een traditionele avond hebben meegemaakt en vies Xhosa eten hebben gehad in de townships. Na een leuke avond nog even gezellig bij de bar wezen hangen. De volgende ochtend om 8 uur na 4 uurtjes slaap gingen we walvissen en dolfijnen spotten. Daarna een 10 km hike naar de Hole in the Wall. Uiteindelijk weer terug gereden en gegeten bij een lekker restaurantje vlak bij East Londen.

[b]WK & kerk[/b]
Ook Afrika staat in het teken van het WK, ondanks dat we zelf niet meedoen. Na een hevige WK opening, was het vrijdag tijd om Nederland aan te moedigen! Wat een wedstrijd, echt fantastisch. Nog even gezellig op stap en zaterdag naar het strand geweest, daarna gebraaid met de Menno, Hugo en Natan. Even lekker filmpje gekeken en weer op naar onze plaatselijke discotheek voor een gezellig avondje
Zondag zijn we vroeg naar een gospel kerk gegaan, met Els, Irene, Janna, Rianne, Lynssey, Domink, Menno en Hugo, een hele bijzondere ervaring. De mensen omhelsden ons en waren blij dat we er waren. Ze zingen en dansen aan één stuk door. Bidden doen ze hardop, dus op het moment dat er wordt gebeden begint iedereen door elkaar heen te praten. Tijdens de dienst krijg je chips en snoepjes en het is gebruikelijk om daarna ook nog te eten, maar omdat we iets eerder weg gingen, want 3 uur in de kerk is nogal lang, kregen we de kip mee naar huis. Daarna ben ik nog even met de mannen bij Barmuda geweest en heb ik daarna lekker series op bed gekeken!

[i]Op dit moment ga ik 1 lesuurtje in de week naar school, heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij de Crèche en zijn Els en ik aan het plannen voor onze laatste 20 dagen vakantie hier![/i]

[i]Lieve mensen, tot over een maand![/i]

[i]Liefs Jenniek[/i]

• 16 Juni 2014 - 22:12

Janneke:

Wat een lekker relax leventje heb je daar toch,geniet nog fijn even daar van alle leuke dingen in het leven want de tijd vliegt voorbij. Voor je het weet sta je weer met beide benen op Nederlandse bodem.......maar de ervaringen daar pakken ze je niet meer af. Nog veel plezier!
    Groetjes van ons xx